Hyppää sisältöön

Liikunnan monet hyödyt

  • Vinkit

Me kaikki tiedämme, että on ”terveellistä” pysyä liikkeellä. Aktiivisesta elämäntavasta voi olla enemmän hyötyä kuin arvaatkaan. Lue lisää.

Mitä hyötyä on säännöllisestä liikunnasta?
Liikunta on yksi tärkeimmistä keinoista rakentaa ja ylläpitää hyvää elämänlaatua, terveyttä ja hyvinvointia1. Liikunnalla on myös muita suotuisia vaikutuksia, joita et ehkä tule ajatelleeksi. Ne on hyvä pitää mielessä, kun pohdit, koska sinulla on seuraava mahdollisuus liikkua.

  • Paremmat yöunet
    Liikunta voi auttaa sinua nukahtamaan nopeammin ja syventää untasi. Näin unen laatu paranee2.
  • Vahvemmat luut
    Luiden tiheys vahvistuu esimerkiksi juoksemisesta, tanssista, painojen nostosta ja kaikista muista liikuntamuodoista, joissa luihin kohdistuu painetta. Liikkumalla voit torjua ikääntymisen aiheuttamaa luonnollista luukatoa3.
  • Vahvempi sydän
    Sydämesi on lihas ja vahvistuu treenaamalla, kuten muutkin lihakset.
  • Kolesteroli kurissa
    Säännöllinen liikunta auttaa suurentamaan ”hyvää” HDL-kolesteroliarvoa ja vähentämään ”pahaa” ”huonoa”? LDL-arvoa. Liikunta voi myös alentaa verenpainetta.6
  • Apua painonhallintaan / Paino hallinnassa (?)
    Liikunta auttaa sinua vahvistamaan lihaksiasi ja parantamaan aineenvaihduntaasi. Tämä yhdessä tasapainoisen ruokavalion kanssa johtaa luonnostaan ylipainon vähenemiseen.
  • Hyvä ja virkeä mieli
    Liikunta lisää endorfiinien, mielihyvähormonien, tuotantoa.

Haku