Hyppää sisältöön

Benecol – helppo tapa

Nauti ruoasta ja alenna kolesteroliasi

Mitä kolesteroliarvosi tarkoittaa?

mmol/l

Syötä kolesteroliarvosi yläkenttään

Käytä lääketieteen ammattilaisen mittaamaa LDL-kolesteroliarvoa

Huom! Vastaukset perustuvat Käypä hoito -suositusten yleisiin tavoitteisiin. Henkilökohtaiset, kokonaistilanteesi huomioivat tavoitteet voivat poiketa näistä.

Hienoa! Kolesteroliarvosi ovat hyvällä tasolla.

Terveellistä ruokavaliota ei silti kannata unohtaa. Monipuolinen ruokavalio ja terveet elintavat edistävät kokonaisvaltaisesti hyvinvointiasi.

Kolesteroliarvosi ovat tavoitetason yläpuolella tai aivan niillä rajoilla.

Jos sinulla ei ole muita sydän- ja verisuonitautien riskitekijöitä, pystyt todennäköisesti vaikuttamaan tilanteeseen ruokavalion keinoin.

Kolesterolipitoisuutesi on niin korkea, että sitä pidetään jo yksistään vaaratekijänä.

Kannattaa varata aika lääkäriltä. Hän pystyy arvioimaan kokonaisriskisi ja mahdollisen lääkityksen tarpeen. Terveellistä ruokavaliota ei silti kannata unohtaa. Monipuolinen ruokavalio ja terveet elintavat edistävät kokonaisvaltaisesti hyvinvointia myös silloin, kun päädytään lääkitykseen.

Mitä kolesteroli on, ja miten sitä voi hallita

Pieni määrä kolesterolia on elimistön hyvinvoinnin kannalta välttämätön, mutta liika kolesteroli on haitallista. Elimistö muodostaa tarvitsemansa kolesterolin maksassa. Kolesterolia saadaan myös ruoasta esimerkiksi lihasta, rasvaisista juustoista, voista ja kananmunista.

Näin vaikutat kolesteroliisi

Vältä kovia rasvoja ja kokeile sisällyttää ruokavalioosi riittävästi pehmeitä rasvoja, kuten kasviöljyjä, siemeniä ja pähkinöitä. Myös muut elämäntavat vaikuttavat kolesteroliarvoihin. Liikunta ja ylipainon välttäminen auttavat kolesterolin määrän ja laadun hallinnassa. Liikunta lisää hyvän HDL-kolesterolin määrää.

Näin vaikutat kolesteroliisi

Vältä kovia rasvoja ja kokeile sisällyttää ruokavalioosi riittävästi pehmeitä rasvoja, kuten kasviöljyjä, siemeniä ja pähkinöitä. Myös muut elämäntavat vaikuttavat kolesteroliarvoihin. Liikunta ja ylipainon välttäminen auttavat kolesterolin määrän ja laadun hallinnassa. Liikunta lisää hyvän HDL-kolesterolin määrää.

Näin vaikutat kolesteroliisi

Vältä kovia rasvoja ja kokeile sisällyttää ruokavalioosi riittävästi pehmeitä rasvoja, kuten kasviöljyjä, siemeniä ja pähkinöitä. Myös muut elämäntavat vaikuttavat kolesteroliarvoihin. Liikunta ja ylipainon välttäminen auttavat kolesterolin määrän ja laadun hallinnassa. Liikunta lisää hyvän HDL-kolesterolin määrää.

Benecol Oat tuotteet alentavat kolesterolia

Benecol OAT

100% kasvipohjainen & sydänystävällinen

Tuttujen Benecol-tuotteiden rinnalle on tullut nyt uusi kasvipohjainen Benecol OATtuotesarja. Kotimaista gluteenitonta kauraa, makeus marjoista ja hedelmistä, suomalaisten suosikkimaut.

Benecol OAT -kauragurtti on vaihtoehto jogurtille ja se alentaa kolesterolia kasvistanolin voimalla. Benecol OAT -kaurashot uusi kätevä ja vastuullinen tapa alentaa kolesterolia – yksi kaurashot päivässä!

Benecol OAT – hyvää sydämelle ja maapallolle.

LUE LISÄÄ

Pidä huolta sydämestäsi

Huolestuttaako kolesteroli, muttet tiedä, mistä aloittaa? Valmistelimme sinulle oppaan, joka on täynnä tietoa, hyviä vinkkejä ja työkaluja sydänystävällisempään elämäntapaan.

Aloita tekemällä yksi pieni muutos jo tänään!

Lataa opas täältä

Sydänystävällisiä vinkkejä

Sydänterveyttä, vastuullisesti

Tuotteidemme terveellisyys, ympäristöystävällisyys pakkauksissa ja kestävästi tuotetut raaka-aineet ovat vastuullisen toimintamme ytimessä.

Lue vastuullisuustyöstämme

Haku